Saturday, July 6, 2013

Anak Gadis

Pada suatu hari yang tak ingat bila..

" Anak ma , ayah pesan jangan sosial sangat ... "

Hati ayah mana yang tenang .
Hati ibu mana yang tidak bimbang .
Bila seorang gadis .
Dilepaskan bebas terbang .
Melihat dan merasa .
Pahitnya kota .
Segarnya udara .
Gelisahnya malam .
Menunggu esok yang belum pasti .

Hati tabah .
Doa dikirimkan .
satu yang pasti , harapan .
anak gadis selamat .
bagaimana pun onak yang melanda .
Pasti pulang ke pangkuan mereka.

Aku selalu fikir aku sibuk . sampai lupa nak balik rumah .
Aku benci kesibukan . Serius .
Kesibukan kerja dunia buat aku lupa harta paling aku sayang .
Aku lupa kali terakhir aku duduk bersembang rancak dengan mak .
Aku lupa bila kali terakhir naik superbike dengan ayah .
Aku lupa .
Aku lupa .

Jangan dikau mengeluh .

No comments:

Post a Comment